tisdag 19 maj 2009

25 min morgonyoga-video


Vill du yoga en stund på morgonen innan du går till jobbet/skolan men får aldrig riktigt till det? Då kan jag mycket varmt rekommendera Jason Crandells Morning Sequence på Yoga Journals hemsida. Du blir ledd genom ett behagligt 25 min långt morgonanpassat yogapass med enkla och bra hatha yoga-övningar. Se bara till att rulla ut yogamattan kvällen innan och ställa klockan på 25 min tidigare än du brukar gå upp - det är värt det.

Sedan två veckor tillbaka har jag ägnat (nästan) varje morgon åt att yoga, och det känns så himla bra. Jag hade lyckats glömma hur bra kroppen mår av att yoga ofta. Hållningen blir klart bättre, musklerna tonas och det där lilla ryggontet som jag får av att sitta framför datorn på kontoret om dagarna är som bortblåst. Nu yogar jag 5-6 morgnar i veckan och växlar mellan Jason Crandells 25 min Morning Sequence och de 60 min långa yogapassen på www.yogatoday.com

Kom igång du också!

9 kommentarer:

Johanna sa...

Det borde man verkligen!
Jag har dessutom inga undanflykter som är hemma och pluggar hela dagarna... Ska ta tag i det! Snart ;)
För nu till mitt problem. Jag är hungrig som en tok. Har du tips på ett mättande mål mat? Jag tycker jag äter konstant men magen ekar tomt. Helt galet!
Det är andra dan och jag orkar inte göra något. Är iofs piggare än vanligt men allt jag kan tänka på är hungern ;)

Nina sa...

Vad fint att du kommit igång igen! Det är fantastiskt hur stor skillnad det gör att yoga på morgonen. Det ger energi för hela dagen och tar, precis som du skriver, bort små onödiga krämpor vi har. Vi ses på mattan :)

Maria sa...

Johanna: Åh HUNGERN jag vet! Jag är också nästan konstant hungrig när jag kör Raw Food. Men kläm en extra banan och en avokado så borde det mätta lite extra :)

Nina: Tack för dina uppmuntrande ord! Känns toppen att vara på yoga-topp igen :)

Johanna sa...

Jag har lämnat en liten beskrivning över min mat än sålänge i bloggen men det känns skönt att höra att jag inte är ensam om att hungra på levande föda ;)

Ulrika Gabriel sa...

Tack för tipset!
Ska faktiskt ta och prova på 25-minuters passet någon morgon inom en snar framtid. Det känns som en fantastisk start på dagen.
Allt gott till dig! // Ulrika

Monica sa...

Det där ska jag överväga. Brukar ta en 30min morgonpromenad men det vore kanske en god idé att varva med yoga. Hm.

Johanna sa...

Jag blev inspirerad och körde ett yogapass imorse! :)
Fast en hel timma eftersom jag ändå är hemma och skräpar hela dagen ;)

frida sa...

Ska testa imorgon! :)

Maria sa...

Bra jobbat Johanna - det är bra gjort att du tog dig tid och ork att testa något nytt =)

Frida - vad tyckte du om videon?

NÅn annan som testat?