tisdag 11 november 2008

Slöjdglädje!

Bilden ovan (ursäkta den grönaktiga tonen som min mobilkamera ger) tog jag igår när det som vanligt, varje måndag kl halv sex, var träff med studiecirkeln i vävstugan. Jag har bara medverkat vid fyra träffar än så länge, men är redan en i (tant-)gänget och helt såld på att väva. Mitt första verk kommer att bli en enkel trasmatta så att jag lär mig konsthantverket grundligt.

Andra slöjdområden en kan pyssla med är måleri, stickning, broderi, scrapping (borde väl också räknas hit?), träslöjderi och snideri, sy, dreja osv.

Kanske det är dags för dig att upptäcka en ny slöjdsyssla? Kika runt på kursutbudet bland ABF, Studiefrämjandet osv och anmäl dig till någon kurs. Eller börja med att besöka ditt bibliotek och låna en trevlig bok i ditt nyvunna ämne!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Scrapbooking räknas definitivt till hantverk. =) Har hittat en underbar affär i vännäs (ska dit i kväll), de har bara scrappgrejer. Då får ta och följa med någongång. De finns på nätet också. http://scrapbooking4you.se/

Vad underbart det ser ut och väva, har inte vävt sedan mellanstadiet, men det finns en vävstol i vårt hus. Så får den plast kanske det blir att sätta upp den.

Katarina sa...

åh vad kul!!! vilken pepp. tror det står en vävstol på vinden hemma... om man skulle ta och...? :)
hoppas på fler bilder om hur ditt vävande framskrider!!
ha det fint! katta

Ulrika Gabriel sa...

Din EGOlogiska dag låter alldeles fantastiskt underbar!!! De där hallonmuffinsen du skrev om låter spännande. Är det ett recept du kan tänka dig att dela med dig av?

Fortsatt fantastisk söndag!

Anonym sa...

ok, vävning ÄGER!! jag vill också vara med :(