onsdag 22 april 2009

Yoga Workshop i Umeå 9-10 maj


Jag är tillbaka från Italien! Med ett interrailkort tog jag mig ändå från Umeå till Verona och sedan runt till Soave, Florens, Bologna, Venedig och Forlí. Det var en mycket minnesvärd resa som jag kommer att återkomma om i ett senare inlägg.

I detta inlägg vill jag dock tipsa alla er Västerbottensbor om en Yoga Workshop som äger rum om två veckor i Umeå, nämligen helgen den 9-10 maj.

Det är Ann Arnesson från Yogashala i Östersund som besöker Umeå (plats: USM) under en helg och programmet ser ut som följer:

LÖRDAG 9/5 08.00-16.00
Ashtanga Yoga
Dusch o Frukost
Yogafilosofi
Lunch ca 12.00-13.00
Teknikpass
Yinyoga

SÖNDAG 10/5 08.00-12.00
Ashtanga Yoga
Dusch o Frukost
Andning o Meditation

Pris: 750:- (frukost ingår)
Anmälan & Upplysning:
sofia[at]usm.nu eller tel: 090-125049.
Anmälan är bindande och görs senast 5/5.

Jag har anmält mig, och hoppas på att få träffa någon av er läsare där!

13 kommentarer:

frida sa...

Välkommen hem! Ska bli kul att höra mer om din resa. Kram

Nina sa...

Låter underbart med Italien!!

Var är USM i Umeå?
Blev ju liten nyfiken nu ;)

Anonym sa...

Hej,

Det är alltid trevligt att tillbringa en helg med likasinnde yogavänner - men jag kommer aldrig igen gå på och ännu mindre betala för en workshop med Ann.

Anonym sa...

Ja jag skulle gå om jag bodde där!

Maria sa...

Frida: Tack! Kanske får bjuda hem dig på bild-visning i bion :)

Nina: USM är Umeå Sport och Motion och ligger precis brevid tågstationen!

Anonym: Oj vilken intressant kommentar - berätta mer!

Anna: Du får väl hälsa på ;)

Tuvilda sa...

tack för vykortet! :)

Anonym sa...

Har saknat din blogg så mycket när du har varit borta.

/Maria

Maria sa...

Maria, tack för dina värmande ord :) Hoppas allt är bra med dig!

Anonym sa...

Hej,
Det är jag som skrivit under "anonym" tidigare.

Att jag inte var nöjd med Ann är kanske orättvist, hon kan sina asana rent tekniskt.....
Men jag vill ha mer, jag vill att hjärtat skall vara med, att en lärare ska leva som hon lär och ha ett yogiskt tänk framörallt utan dömamde kommentarer (som jag har nu... ;-) ).
Det får heller inte bli allt för flummigt (men det behöver ni inte vara rädd för) men jag önskar att en yogalärare förmedlar en underliggande trygg känsla som tyder på någon form av egen vishet, inte bara inlästa kunskaper.
För mig är yoga helt enkelt mycket mer än gymnastik....!!!

Jag hoppas att ni får en supertrevlig helg och jag hoppas att Ann har vuxit och utvecklats, så att jag har helt fel....

Namaste

Maria sa...

Anonym: Jag förstår! Jag hoppas att Ann inte är lika oinspirerande som Ulrika (OmYoga) var för mig på en kurs i höstas. Hennes personliga stil var väldigt knepig för mig och jag kunde inte fokusera mig på övningarna.

frida sa...

hej peppen, kan du inte skriva ett inlägg om joggning? Jag har tänkt att jag ska försöka börja jogga och behöver både lite pepp och lite bra tips!

Och du, en fika snart va? Kram!

Slow-Eva sa...

Vad underbart det låter med en hel helgs yoga!

Visst är det väl så att olika yogalärare funkar för olika personer. Det är ju ganska naturligt. Vi gillar ju olika saker, går i gång på olika stilar osv :) Det gäller ju inte bara yogalärare!

Maria sa...

Tänkte skriva en kort kommentar om helgen här, den var jättebra!

Vi var ca 15 personer anmälda och så Ann som ledare. Vi körde ashtanga och yinyoga och även lite meditation och andningstekniker. Jättebra upplägg! Vi tog även en teknikövning inför ashtangan där Ann gick igenom alla asanas och sa hur man skulle göra och inte göra, det var verkligen effektivt. Lärde mig mycket :)